Δελτίο Τύπου: "Καταγγέλλουμε το σχέδιο επέκτασης της ελεγχόμενης (επί πληρωμή) στάθμευσης σε Μετς, Μακρυγιάννη και Ιλίσια"

2020-10-15

Νέα βάρη ετοιμάζεται να επιβάλει η δημοτική Αρχή του Κ. Μπακογιάννη στους κατοίκους και εργαζόμενους της Αθήνας που από ανάγκη χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους για να μετακινηθούν.

Μετά την εφαρμογή του μεγάλου περιπάτου που "βγήκε και δε βγήκε", ο Δήμος Αθηναίων ετοιμάζεται να θεσμοθετήσει τη Γ' φάση της ελεγχόμενης (επί πληρωμή) στάθμευσης στις περιοχές Μετς, Μακρυγιάννη και Ιλίσια με την οποία σχεδιάζει να εισπράξει 6 εκατομμύρια ευρώ, κυρίως από πρόστιμα και κλήσεις.

Το σχέδιο της επέκτασης πρόσφατα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από τα Κοινοτικά Συμβούλια του 1ου και 2ου Διαμερίσματος της Αθήνας και θα προωθηθεί προς ψήφιση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο. Το ίδιο ακριβώς σχέδιο είχε κατατεθεί και από τη διοίκηση Γ. Καμίνη το 2018, αλλά τελικά αποσύρθηκε λόγω αντιδράσεων των κατοίκων που αφορούσαν στον εισπρακτικό χαρακτήρα και την προχειρότητα της μελέτης.

Το συγκεκριμένο σχέδιο είχε ομόφωνα καταψηφιστεί από το Συμβούλιο της 2ης κοινότητας το 2018, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής δεν είχε πάρει θέση και είχε παραπέμψει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο από το οποίο, έπειτα από συνεχείς αναβολές, αποσύρθηκε οριστικά. Άλλες δύο μετέπειτα απόπειρες να ακυρωθεί η ομόφωνη απόφαση είχαν συναντήσει την αποφασιστική αντίδραση των κατοίκων και φορέων της περιοχής.

Υποκριτική στάση και δείγμα πολιτικής ασυνέπειας αποτελεί η στάση κοινοτικών συμβούλων της δημοτικής Αρχής στο 2ο διαμέρισμα που φέτος υπερψήφισαν το ίδιο ακριβώς σχέδιο που είχαν καταψηφίσει πριν δύο χρόνια ως αντιπολίτευση.

Η Λαϊκή Συσπείρωση Αθήνας καταγγέλλει τη στάση της προέδρου της 2ης δημοτικής κοινότητας που, ερμηνεύοντας καταχρηστικά εγκύκλιο περί συνεδριάσεων "κεκλεισμένων των θυρών" για υγειονομικούς λόγους, απέρριψε το αίτημα συλλόγων και φορέων της περιοχής να συμμετέχουν στην τηλεδιάσκεψη της χτεσινής συνεδρίασης για να εκφράσουν την αντίθεση τους στο συγκεκριμένο σχέδιο.

Καλούμε τους φορείς και κατοίκους της Αθήνας να οργανωθούν και να αντιδράσουν στη φίμωση και τα νέα χαράτσια που η δημοτική Αρχή επιχειρεί να τους επιβάλλει.

Τα οικονομικά στοιχεία και οι εκτιμήσεις εσόδων της μελέτης είναι αποκαλυπτικά.

Σύμφωνα με τη μελέτη και την εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου Αθηναίων, η επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο Μετς πρακτικά σημαίνει:

  • ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ 114 ΘΕΣΕΩΝ "ΕΠΙ ΠΛΗΡΩΜΗ" ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ στις οδούς ΑΝΑΠΑΥΣΕΩΣ, ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΟΥ, ΑΡΧΙΜΗΔΟΥΣ, ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΟΥΣ, Μ.ΜΟΥΣΟΥΡΟΥ & ΠΡΟΚΛΟΥ.

Με την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, η Δημοτική Αρχή σχεδιάζει να εισπράττει ετησίως (αθροιστικά για ΜΕΤΣ - ΙΛΙΣΙΑ - ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ) από κόμιστρα στάθμευσης, ηλεκτρονικές κάρτες, POS κλπ 898.180 Ευρώ και από πρόστιμα για παραβάσεις σε θέσεις "επί πληρωμή" 870.000 Ευρώ.

  • ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ, ΣΥΧΝΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΛΗΣΕΩΝ σε όσους σταθμεύουν «παράνομα» ... δίπλα στο σπίτι τους!

Προτείνουν απαγόρευση στάθμευσης στους δρόμους που έχουν θεσμοθετηθεί ως πεζόδρομοι και σε αρκετά σημεία της γειτονιάς. Με την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, η Δημοτική Αρχή σχεδιάζει να εισπράττει ετησίως (αθροιστικά για ΜΕΤΣ - ΙΛΙΣΙΑ - ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ) από πρόστιμα παράνομης στάθμευσης εκτός χώρων ελεγχόμενης στάθμευσης τουλάχιστον 120.000 Ευρώ

  • ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΜΟΝΟ 403 ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ.

Οι θέσεις μονίμων κατοίκων που προτείνει η μελέτη δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής. Η υφιστάμενη μελέτη θεωρεί δεδομένο ότι στην πράξη οι θέσεις δεν θα είναι εξασφαλισμένες για τους κατοίκους, θα χρησιμοποιούνται από επισκέπτες και μη δικαιούχους και η Δημοτική Αστυνομία θα μοιράζει κλήσεις.

Με την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης,η Δημοτική Αρχή σχεδιάζει να εισπράττει ετησίως (για ΜΕΤΣ - ΙΛΙΣΙΑ - ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ) από κλήσεις για παραβάσεις θέσεων μονίμων κατοίκων 4.000.000 Ευρώ, ενώ προβλέπει να έχει και έσοδα 19.960 Ευρώ από τις κάρτες των μόνιμων κατοίκων.

  • «ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ» ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ, ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ.

Στις περιοχές του Δήμου που θα εφαρμόζεται η ελεγχόμενη στάθμευση, οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε αυτές προβλέπεται να πληρώνουν χαράτσι 6 ευρώ / τρίωρο. Αντίθετα, σχεδιάζουν:

- Για τους ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ, μείωση του ετήσιου τέλους από 1.800 ευρώ σε 900 ευρώ.

- Για ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΠΡΕΣΒΕΙΕΣ κλπ, κατάργηση του ετήσιου τέλους των 900 ευρώ που υπήρχε.

ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ τη νέα κανονιστική για την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε Μετς, Μακρυγιάννη & Ιλίσια. Δεν εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, αλλά αποσκοπεί στην αύξηση των εσόδων του Δήμου και των ιδιωτικών εταιρειών που θα αναλάβουν τη διακίνηση των καρτών και τη διαχείριση του συστήματος. Την ίδια περίοδο που η δημοτική Αρχή (με τον «μεγάλο περίπατο» που κόστισε 2 εκατομμύρια ευρώ) αναγκάζει τα αυτοκίνητα να συνωστίζονται σε παρακαμπτηρίους δρόμους αποφεύγοντας το κέντρο, επιχειρεί να προσθέσει άλλη μια καθημερινή ταλαιπωρία στους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους μη έχοντας άλλη διέξοδο μετακίνησης.

Καλούμε κατοίκους και φορείς της περιοχής να συσπειρωθούμε και να αντιδράσουμε στα σχέδιά τους.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

• Άμεση επισκευή και συντήρηση όλων των πεζοδρομίων και των διαβάσεων ώστε να είναι ασφαλή και προσβάσιμα σε όλους τους δημότες.

• Δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης, με σεβασμό στο περιβάλλον και την πολιτιστική μας κληρονομιά, που θα λειτουργούν δωρεάν για τους κατοίκους και τους εργαζομένους της περιοχής.

• Ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με πύκνωση γραμμών & δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών, με σεβασμό στο περιβάλλον και τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

• Κατάργηση της ληστρικής φοροεισπρακτικής πολιτικής του Δήμου σε βάρος των δημοτών και κατοίκων της πόλης.