Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου (13/3/2023) - Ν. Σοφιανός: «Εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές, κι εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές...»

2023-03-14

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Μάρτη 2023, ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και Δημοτικός Σύμβουλος, καταψηφίζοντας τα απαράδεκτα ψηφίσματα της Δημοτικής Αρχής και των παρατάξεων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, δήλωσε τα εξής:

«Δεν θεωρούμε ότι απλά με την κατάθεση ψηφισμάτων μπορεί να εκφραστεί θέση απέναντι σε ένα προδιαγεγραμένο έγκλημα. Δεν φταίμε όλοι. Δεν κυβερνάμε αυτόν τον τόπο. Κάποιοι όμως κυβέρνησαν και κυβερνούν και φέρουν ακέραιες τις πολιτικές ευθύνες. Δεν είναι τυχαίο που στη συνείδηση του λαού μας από την πρώτη στιγμή γκρεμίστηκε η συζήτηση περί ανθρώπινου λάθους. Σαφώς οι άνθρωποι κάνουν λάθη, όμως οι χιλιάδες κόσμου που διαδηλώνουν όλες αυτές τις μέρες στην Αθήνα και τις άλλες πόλεις δεν μπορούν να δεχτούν ότι τους πλειστηριάζουν ηλεκτρονικά τα σπίτια και τους πετάνε στον δρόμο, ότι τους παρακολουθούν ηλεκτρονικά γιατί κανείς δεν εξαιρείται, αλλά δεν μπορούν να παρακολουθούν ηλεκτρονικά την κίνηση των τρένων.

Αυτό το προδιαγεγραμμένο έγκλημα φέρει τη σφραγίδα των πολιτικών που υλοποιήθηκαν και δεν μπορεί να εκφραστεί μέσα από ένα ψήφισμα της μιας ή της άλλης απόχρωσης. Οι χιλιάδες που διαδηλώνουν έχουν αιτήματα, έχουν συνθήματα, έχουν πανό. Η γενική απεργία που έχει προκηρυχθεί για τις 16 Μάρτη έχει αιτήματα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, την απελευθέρωση των συγκοινωνιών, την υποστελέχωση, ενάντια στην εργασιακή ζούγκλα που βιώνουν οι εργαζόμενοι που θρηνούν και αυτοί θύματα.

Η συζήτηση περί ανθρώπινου λάθους καταλήγει να έχει δύο πλευρές. Η μία να ενοχοποιηθεί αυτός που το έκανε και η άλλη να ερμηνεύσουμε το ανθρώπινο λάθος αν ήταν ρουσφέτι, και ποιανού κόμματος. Όπως και η συζήτηση για το αν ο παραιτηθείς Υπουργός θα είναι ξανά υποψήφιος ή όχι.

Όλη αυτή η συζήτηση γίνεται για να κρύψει μια πολιτική που απελευθέρωσε τους σιδηροδρόμους, προχώρησε σε κατάτμηση του ΟΣΕ, τον ιδιωτικοποίησε για 45 εκατομμύρια ευρώ και ταυτόχρονα τον επιδοτούσε με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο, κάτι που συνέχισε και η σημερινή κυβέρνηση. Αυτό είναι το ιδιωτικό κεφάλαιο, οι επιχειρηματίες, η εταιρεία που ακόμα δεν μας έχει ανακοινώσει πόσοι ήταν οι επιβαίνοντες στο τρένο. Και φυσικά, καθιέρωσαν και μια εργασιακή ζούγκλα στον ΟΣΕ ,ήδη από το 2017, με 9ήμερη εργασία συνεχόμενη, απολύσεις, μεταθέσεις σε άλλες υπηρεσίες, μέχρι και κάλυψη θέσεων σταθμαρχών και κλειδούχων από εργαζόμενους με μπλοκάκι από τη σημερινή κυβέρνηση.

Όλα αυτά μαζεύονται, δεν μπορούν να ξεπλυθούν έτσι εύκολα και δεν μπορούν να κρυφτούν και οι τοπικοί άρχοντες. Όλα αυτά δείχνουν ότι απέναντί μας έχουμε ένα κράτος εχθρικό, ταξικό, αδιάφορο για την ανθρώπινη ζωή. Το Μάτι, η Μάνδρα, η Κιβωτός του Κόσμου, τα κτίρια που ακόμα δεν έχουν ελεγχθεί από τους σεισμούς του 1999, αλλά και τα χιλιάδες σπίτια που βγαίνουν στο σφυρί, με κινητοποιήσεις ενάντια σε εξώσεις να γίνονται καθημερινά.

Ολοένα και περισσότερος κόσμος καταλαβαίνει ποιόν έχει απέναντι του, υιοθετώντας το σύνθημα "εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές κι εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές...". Η σημερινή δημοτική Αρχή έχει και πολιτική τοποθέτηση, είναι ίδια με αυτή της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας του ψηφιακού κράτους, του επιτελικού κράτους, του αποτελεσματικού κράτους στο οποίο μπαίνουν τα παιδιά μας στο τρένο και δεν ξέρουμε αν θα γυρίσουν. 57 συνάνθρωποί μας δεν γύρισαν ποτέ. Καλούμε αυτόν τον κόσμο που διεκδικεί, στην απεργία της Πέμπτης, σε συνέχιση των κινητοποιήσεων και σε συνεχή επαγρύπνηση και αγωνιστική ετοιμότητα».

Στην ίδια συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε παρέμβαση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και Συλλόγων της 3ης & 4ης Δημοτικής Κοινότητας για τις γραμμές στην Κωνσταντινουπόλεως

Τα σοβαρά ζητήματα ασφάλειας που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του 3ου και 4ου Διαμερίσματος της Αθήνας, λόγω της κατάστασης που επικρατεί στις σιδηροδρομικές γραμμές της οδού Κωνσταντινουπόλεως, ανέδειξαν εκπρόσωποι συλλόγων της περιοχής, οι οποίοι έκαναν παρέμβαση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας, όπου έγινε σχετική συζήτηση.

Η συζήτηση για την λήψη μέτρων για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών διαβάσεων στην Κωνσταντινουπόλεως γίνεται κατόπιν εορτής, τόνισε ο Νίκος Σοφιανός στην παρέμβασή του και υπενθύμισε πως όποια συζήτηση έγινε στο παρελθόν ήταν με αφορμή θανάτους, πιέσεις από Συλλόγους και αιτήματα που έμπαιναν εκτός ημερησίας.

«Μαθαίνουμε πως στα τέλη της θητείας σας είσαστε υπέρ της υπογειοποίησης των γραμμών του ΟΣΕ για όλη την έκταση της Αθήνας» σημείωσε, λέγοντας επίσης πως «δεν είναι κακό έστω και τελευταία στιγμή να μαθαίνουμε ότι η δημοτική αρχή είναι υπέρ της πλήρους υπογειοποίησης» και αναρωτήθηκε: «Πότε το διεκδικήσατε, πότε το απαιτήσατε;».

Τονίζοντας πως «αυτή είναι η διαφορά, τα λόγια του αέρα με τα έργα», στάθηκε στο παράδειγμα της Πάτρας όπου «δύο κυβερνήσεις επιχείρησαν να τη χωρίσουν βυθίζοντας τη γραμμή. Με αγώνες, υπογειοποιείται πλήρως έως το νέο λιμάνι, αλλά κινητοποιήθηκε ο λαός της πόλης, μπήκε μπροστά, πίεσε τις διοικήσεις του ΟΣΕ και από βύθιση έγινε υπογειοποίηση. Τώρα παλεύουν για ένα κομμάτι έξω από τον ιστό της πόλης».

Ποτέ δεν είναι αργά να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε την πλήρη υπογειοποίηση, είπε, αλλά και «εδώ και τώρα μέτρα τα οποία δεν παίρνονται. Καλές οι προθέσεις αλλά όλα αυτά που λέγαμε πριν ένα χρόνο, γιατί δεν έγιναν μέχρι τώρα; Και τι μας εγγυάται ότι θα γίνουν τώρα;» ενώ απαίτησε να δεσμευτεί η δημοτική Αρχή να φέρει εισηγητικό όπου θα αναφέρει στις 18 διαβάσεις τι μέτρα παίρνονται, με τι χρονοδιάγραμμα και τι κινήσεις θα κάνει ο δήμος για να διεκδικήσει την πλήρη υπογειοποίηση του ΟΣΕ σε όλο του το χώρο.

Παρεμβάσεις Συλλόγων για το θέμα

Παρεμβάσεις για την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές από τη διέλευση των τρένων στην Κωνσταντινουπόλεως, έκαναν στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Θεοδόσης Μπενάτος, πρόεδρος του εξωραϊστικού εκπολιτιστικού συλλόγου Σεπολίων «Η Αναγέννηση» και ο Βασίλης Δήμου πρόεδρος του Συλλόγου κατοίκων Κεραμεικού - Γκάζι - Ρουφ «Μέγας Αλέξανδρος».

Ο Θ. Μπενάτος υπενθύμισε τα θανατηφόρα δυστυχήματα στις γραμμές του τρένου στην περιοχή και σημείωσε πως όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο. «Το κράτος, οι κυβερνήσεις, οι δημοτικές Αρχές, ο ΟΣΕ, αισίως η Hellenic Train είχαν να διαθέσουν δύο κιλά κίτρινη μπογιά και δυο - τρεις πινακίδες και από την άλλη είχαν να διαθέσουν πακτωλό εκατομμυρίων από όλες τις κυβερνήσεις στον ιδιώτη για το ίδιο χρονικό διάστημα. Χάνονται ζωές, θρηνούμε γειτόνισσες και γείτονες, εξοργιζόμαστε επειδή και επίσημα και ανεπίσημα και κατ' ιδίαν, η ευθύνη ρίχνεται στα θύματα και αυτός είναι ο λόγος που δεν παίρνονται μέτρα».

«Δεν ιδρώνει το αυτί κανενός», είπε και πρόσθεσε ότι πίσω από αυτή την κατάσταση «βρίσκεται μία άθλια, μια εγκληματική πολιτική που μετράει ως κόστος τα μέτρα προστασίας εδώ και χρόνια και γι αυτό και δεν τα λαμβάνει. Οι κυβερνήσεις και οι δημοτικές Αρχές έρχονται και φεύγουν, και μένουμε εμείς, το πρόβλημα, στις γειτονιές μας και οι νεκροί μας. «Θα γίνουμε η φωνή των νεκρών μας» υπογράμμισε και προειδοποίησε πως είναι τέτοιες οι συνθήκες που στα Σεπόλια και αλλού, «θα έχουμε και άλλο νεκρό και νεκρή. Το περιμένουμε, ζούμε με το φόβο», αφού τα έργα της υπογειοποίησης θέλουν τουλάχιστον 2-3 χρόνια και οι διαβάσεις είναι εκεί.

Αντίστοιχα ο Β. Δήμου ανέφερε πως «έχουμε παρόμοια πείρα από τα δυστυχήματα εξαιτίας της εγκατάλειψης και των ελλείψεων που υπάρχουν στα συστήματα ασφαλείας» και πως από το Ρουφ έως τη Λένορμαν υπάρχουν επτά διαβάσεις πεζών χωρίς φωτισμό, διαγραμμίσεις και ελλιπή σηματοδότηση. Καμία διάβαση δεν έχει ράμπα αναπήρων, σε μία απόσταση 1,5 χιλιόμετρο και έτσι, αναγκάζονται να διασχίζουν τους δρόμους, όπως την Ιερά Οδό, την Αχιλλέως και τη Λένορμαν, όπου δεν υπάρχουν πεζοδρόμια.

Αυτά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής κόστους - οφέλους, των ιδιωτικοποιήσεων, των συνεπειών όλων όσων πληρώνουμε με τις ζωές μας πρόσθεσε και πως από το 2021 έως σήμερα, η δημοτική Αρχή, η Περιφέρεια, ο ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν έκαναν τίποτα από αυτά που υποσχέθηκαν.

Καταλήγοντας απηύθυνε κάλεσμα στην κινητοποίηση το Σάββατο 18 Μάρτη, στις 6 μ.μ. στη συμβολή Ιερά Οδού και Κωνσταντινουπόλεως για να απαιτηθεί υπογειοποίηση γραμμών σε όλο το μήκος της Κωνσταντινουπόλεως, τοποθέτηση φωτεινών και ηχητικών σημάνσεων και ενδείξεων, να διασφαλιστεί η δυνατότητα ασφαλούς των διαβάσεων από ΑμεΑ, δημόσιες και ασφαλείς συγκοινωνίες για όλους.