Περιοδεία Νίκου Σοφιανού στο 6ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο
Στο 6ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο της Αθήνας, που στεγάζεται στο χώρο του πρώην Βουστάσιου στην Κολοκυνθού, περιόδευσε το μεσημέρι της Πέμπτης 31/10/2019 ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος και συζήτησε με εκπαιδευτικούς και τη διευθύντρια του Σχολείου.
Πριν
τη μετεγκατάστασή του στο Βουστάσιο, στο Σχολείο φοιτούσαν περίπου 20
μαθητές, αριθμός ο οποίος έχει υπερδιπλασιαστεί. Στο σχολείο φοιτούν,
σήμερα, 54 παιδιά από τα οποία περίπου 10 είναι προσφυγόπουλα από τη
δομή φιλοξενίας του Ελαιώνα. Με βάση τα αριθμητικά δεδομένα αποτελεί το
μεγαλύτερο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο της Αθήνας και καλύπτει μία ευρεία
περιοχή που εκτείνεται σε 3 γεωγραφικά διαμερίσματα.
Οι
υποδομές του σχολικού κτιρίου δεν επαρκούν για να καλύψουν τις
αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες. Το διατηρητέο κτίριο χωρίστηκε
εσωτερικά σε μικρότερες αίθουσες με νοβοπάν, προκειμένου να
εξυπηρετηθούν οι αυξημένες ανάγκες. Όλες οι αίθουσες επικοινωνούν
ηχητικά μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να διαχέεται θόρυβος και να
προστίθεται ακόμα ένα εμπόδιο στη συγκέντρωση των μαθητών.
Δεν
υπάρχει ειδικά διαμορφωμένο προαύλιο. Δεν υπάρχουν χώροι για
γυμναστική, για δραστηριότητες φυσικοθεραπείας και εργοθεραπείας, για
ασκήσεις με σκοπό την αισθητηριακή και ψυχοκοινωνική ολοκλήρωση του
παιδιού. Το εργαστήριο Πληροφορικής στεγάζεται στο διάδρομο με μόλις δύο
υπολογιστές. Συγκεκριμένα, επειδή αξιοποιούν και τον πιο μικρό χώρο του
Σχολείου για εκπαιδευτική χρήση, για λόγους υγιεινής και ασφάλειας, αλλά
και με βάση τα εκπαιδευτικά δεδομένα που αντιστοιχούν σε ένα ειδικό
σχολείο, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για τη φοίτηση νέων μαθητών.
Η
περιορισμένη χρηματοδότηση και ο τρόπος λειτουργίας των σχολικών
επιτροπών δεν αναγνωρίζει ως επιλέξιμες δαπάνες, έξοδα για βασικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Αν για ένα "κανονικό" σχολείο τα τρόφιμα, τα
φρούτα, τα αυγά, το ξύδι, τα μωρομάντηλα, οι πάνες και άλλα υλικά δεν
θεωρούνται αναλώσιμα, είναι απαραίτητα για ένα Ειδικό Δημοτικό που
αναπτύσσει πρόγραμμα "αυτόνομης διαβίωσης" ώστε να μάθουν τα παιδιά να
αυτοεξυπηρετούνται, αλλά και να αντιμετωπίζονται καθημερινές ανάγκες
τους. Παρόλα αυτά, αυτές οι δαπάνες δεν χρηματοδοτούνται από τη Σχολική
Επιτροπή του Δήμου, με αποτέλεσμα είτε να επιβαρύνουν γονείς και
εκπαιδευτικούς είτε να μένουν ακάλυπτες. Αναφορικά
με τη χρηματοδότηση της μετακίνησης των μαθητών από την Περιφέρεια,
λόγω αλλαγής στους όρους της σύμβασης, από φέτος δεν καλύπτονται τα
έξοδα μετακίνησης για τις σχολικές εκδρομές των παιδιών.
Στη
συζήτηση που ακολούθησε με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ο
Νίκος Σοφιανός επισήμανε ότι τα Ειδικά Σχολεία της Αθήνας μορφώνουν ένα
ευαίσθητο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού και συμβάλουν στην καλλιέργεια
απαραίτητων δεξιοτήτων, ώστε να μπορούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες να
ενσωματωθούν στο κοινωνικό σύνολο.
Ανέδειξε την άμεση ανάγκη ο Δήμος Αθηναίων να ενισχύσει αυτό το έργο λαμβάνοντας τα παρακάτω μέτρα:
• Ίδρυση & λειτουργία νέων Ειδικών Δημοτικών Σχολείων ώστε να λειτουργεί μία τουλάχιστον αντίστοιχη σχολική μονάδα σε κάθε διαμέρισμα και να αποφορτιστεί το 6ο ειδικό, καλύπτοντας μόνο τις ανάγκες της 4ης Κοινότητας.
• Γενναία ενίσχυση της χρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών.
• Να μεριμνήσει ο Δήμος ώστε να χρηματοδοτούνται όλα τα αναγκαία υλικά και ο εξοπλισμός για το εκπαιδευτικό έργο των Ειδικών Σχολείων.
• Συνεργασία
του Ειδικού Σχολείου με το γειτονικό κολυμβητήριο του ΟΠΑΝΔΑ για την
σωματική και ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των παιδιών.
• Ειδική διαμόρφωση των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του κτιρίου ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στους εκπαιδευτικούς στόχους.